Sprid glädje

Morris ligger i sängen och snarkar.. Det är så skönt att han sover här hos mig inatt. Idag har pappa kommit hem också. Det är roligt att träffa honom igen, det har inte blivit så mycket sen jag kom hem från Canada.
Har jobbat uppe på Torekällberget idag. Fick en introduktion på Handelsboden. Det var mycket nytt men det gick bra. Jobbade till 18.30. Sen hem och ta ett långt bad, drömma mig bort för några minuter. Jag förstår mig inte på allt. Vissa saker ska man helt enkelt inte förstå sig på.
Nu sitter jag och lyssnar på musik och njuter av lite ledighet. Musiken ur högtalarna talar klarspråk. Det är den bästa stunden på dagen. Den då man egentligen är för trött för att vara vaken, sova är så skönt. Då kan man drömma om allt och ingenting. Saknar Finland. Vill så gärna åka dit. Minnen och den ro som finns där. Jag uppskattar verkligen den platsen. All tid jag är på denna ö ska jag bevara med stolthet.

Jag behöver en uppdatering i klädförådet. Det var mycket som jag fick slänga over there.. Måste öppna plånboken och ge mig ut på stan. Är för övrigt mycket uppbokad de närmsta helgerna. Så vill ni hitta på något så passa på i veckorna.

Ikväll hittade jag en blogg som har inspererat mig enormt. Glädje är ursprungs ordet. Allt i denna blogg är som en isglass en het sommardag på stranden. Det är galet.

Imorgon ska jag enbart gosa med Morris och  lyxa i soffan. Kanske ska göra en brak frukost på sängen.

jag ska börja ett nyttigare liv imorgon.                      

j                                       jag behöver ingen dålig ursäkt från dig mer.

                      mvh Niclas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0